Review : Barang Baby di GM Klang, Manjaku Comel & Casabonda Store

2/04/2016 12:48:00 PM

OK kena confessed memula..saya tak suka bersesak-sesak di GM Klang. Sapa sini suka GM Klang yang lama macam saya? Bukan yang mall tinggi sekarang.
 
Ni GM Klang lama.
 
 
Ni GM Klang baru.
 
 
Dua-dua GM Klang ni bersebelahan jer.
 
GM Klang lama masih lagi beroperasi tapi tak macam dulu sebab mostly outlet seller dah move on ke GM Klang baru, banyak store yang kosong lagi space. Kat GM Klang yang lama ni ada 1 floor (tak ingat kaler bangunan yang mana..merah rasanya) yang spesifik jual barangan kahwin sesaja..kira one stop center untuk majlis kahwin dan jugak majlis macam Aqiqah atau lain-lain majlis. Gift door, bunga, hantaran, paper back etc.
 
GM Klang baru ni memang la lebih besar pastu bertingkat-tingkat, boleh parking sampai aras atas sekali. Ada elevator, modern interface, banking ATM machine pun ada, ground floor berlambak kedai makanan, food court, makanan jepun, makanan barat, kira banyak variety choice kat situ. Boleh checking ngan pakcik google untuk tahu lebih lanjut pasal GM Klang Mall.
 
Tapi saya tetap minat yang lama. lebih spacey..sebabnya GM baru ni bila ramai orang, outlet kedai pun dibuat dekat antara satu sama lain. Saya rimas. Buat sapa yang tak kisah crowded people, korang akan suka la environment yang sebegini. Ada advantage dan disadvantage.
 
Saya suka tinjau harga. Kadang kedai ni jual item yang jerut leher tapi bila kita rajin ke hulu- ke hilir cari item yang sama..boleh jumpa item sama dengan pricing double lagi murah. Peniaga GM akan tekan harga sebab dorang tau pengunjung sangat la ramai..dan pengunjung yang bijak tak akan beli dengan harga yang rasa nak campak balik item tu dan pegi jauh-jauh. :)
 
Ok stop pasal tu.
 
Dekat group FB info ibu hamil yang saya pernah suggest checking sebelum ni, ada ibu-ibu yang bagitau pasal offer baju baby yang sangat la murah harganya di Tesco. Antaranya Rompers RM 3..betul-betul menarik.
 
Kebetulan selepas weekly check up di klinik kesihatan, saya drive ke Tesco Jenjarom. Tujuan ke Tesco yang jauh terperuk dari Tesco Klang ni sebab konon-kononnya saya bajet lagi banyak la variety baby clothing sebab Tesco baru nak naik dan tak femes. Haha.
 
Tsk tsk..sampai je di sana. Promosi dah habis rasanya sebab bila saya belek rompers..RM10.49
Kecewa.
 
Makanya saya end up ke GM Klang.
 
Hasil tangkapan saya listedkan di sini bersama pricing, tak ingat kedai yang mana sebab saya survey dari satu kedai ke kedai yang lain tapi confirm tingkat 2F - 3F. Sarat-sarat pun laju jer kaki ni melangkah :p
 
 
Listed pricing :-
 
Baju putih - RM 5 Dalam gambar tak berapa nampak kecomelannya tapi serius cute dan tebal walaupun murah.
Legging Purple Brand Carter - RM 10
Rompers satu pack brand Carter - RM 36 banyak set macam ni kat GM cuma beza mahal dan murah
Baju tido Baby Suit - RM 10 ada warna pink juga..kain tak tebal
Stokin - RM 5 harga sepasang RM 8 sebenarnya tapi jatuh harga RM 5 bila beli 4 pasang. Berkualiti stokin ni..banyak design lawa-lawa. Kedai yang sama saya beli Baby suit
 
Tak jadi beli :-
Bedung Swaddle RM 30
Sarung Tangan - RM 12

Saya tak lama di GM Klang sebab Zafar dah merengek nak makan/minum la..lagi pulak mata dia dah rambang kat mainan kedai figurine. Sikit-sikit nak stop tengok.  -_______-
 
Disebabkan short few items yang betul-betul penting, saya jengah online.
 
Untuk barut saya ade survey Little DJE saya bagi terus direct link ke barut baby. Harga pun okay RM 8 tapi kemudiannya saya jumpa Manjaku Comel and immediately fell in love dengan barut dia.
 
 
Biasa barut ikat kan tapi yang ni siap ade butang. Lepas tu design kemas dan comel sesangat.
 
Pricing sehelai RM 7 dan kalau beli pakej 4 pcs sekaligus total harga jadi RM 26 jimat RM2
 
Ni items description :-
 
 
Makanya saya beli 4 pcs sekaligus. Boleh pilih nak design yang mana.
 
 
 
Sweet. sama seperti kat website, jahitan kemas, rekaan pun comel jer. Rasa nak beli lagi tapi cukup la 4 buat masa ni.
 
Cara pemakaian barut butang pun ada dorang bagi.
 
 
Yang mana tak suka barut bercorak pun ada jugak yang warna putih bersih. Lagi jimat harga dia sebab sehelai RM 4 dan kalau beli pakej 4 pieces dapat harga RM 21 jimat RM 3 kalau beli 4 terus
Masa Zafar dulu kaler putih berikat yang biasa tu, jadi kali ni nak terasa kelainannya hehe.

 
 
Sarung tangan pulak saya dapat items brand yang sama saya nampak kat GM Klang harga RM 12 cumanya lebih murah
 
Saya dapatkan di Casa Bonda Store
 
2 Pair Mitten Brand Carter - RM 8
Tengah sale 20% off
Harga asal RM 10 lagi murah dari GM Klang offer
 
 
Saya purchased online banking pada 2 Feb dan item sampai hari ni.
 
 
Comel sesangat. Tadi checking kat website sarung tangan corak ni dah sold out tapi banyak lagi design yang awesome, tengah aim nak beli receiving blanket dari website yang sama..serius corak-corak sangat sweet.
Murah pun murah, hanya RM 9.
 
Salam Kasih,
 

You Might Also Like

2 mesej