Review : 1st Time online shop di Nile.com.my

10/13/2015 11:28:00 AM

Sedang 5 bln mengandung ni, saya baru terfikir nak mencari baju maternity hihi
itu pun bila perut dah mula ke depan haha.

Masa mengandungkan Zafar dulu, saya cuma beli beberapa helai je blouse dan 2 seluar. saya hadapkan pakai pakaian tu sampai la ke bulan yang ke sepuluh. yup Zafar lahir terlebih bulan. since dah 6 thn lepas first mengandung, entah mana box maternity yang saya simpan..bila dah berpindah dah tak jumpa.

Bukak almari, saya mula meninjau koleksi jubah yang tak sampai 5. Saya baru nak mengusya dunia muslimah yang lebih baik jadi koleksi pun tak banyak. Suami belikan satu jubah heavy chiffon di Mydin USJ warna biru putih. cantik tapi saya tetap memerlukan seluar maternity yang lasak untuk di bawa ke ofis.

Kami ke GM Klang pada awalnya sebelum suami decide untuk beli di Mydin USJ. Jumpa satu kedai pakaian mengandung masa di GM Klang, seluar pun banyak choice tapi malangnya cutting kecik di bahagian kaki. Saya jadi tak selesa. Suami pun tak approve. Hurm mencari lagi sampai penat.

Baliknya..

Saya review maternity blouse dan jumpa beberapa website. since saya jenis pentingkan review customer, gigih la saya mencari sumber review dan terjumpa Cik Epal Review dan blouse yang dia pakai masa mengandung yang dibeli di Nile sangat la comel. Walaupun di Nile takde listing Maternity tapi dorang wujudkan kategori Muslimah Fashion > Plus Size.

Saya minat 3 yang ini

A

B

C
Model tu bukan saya ya haha
Untuk memudahkan, saya letak caption A, B dan C

Material Chiffon light, saya suka combination kaler A sebab sesuai dengan jiwa saya tapi memandangkan jubah yang suami belikan pun kaler yang sama biru-putih jadi saya beralih pada option kaler B dan C.

Saya bukan suka kaler pink, tapi review dari Cik Epal kaler pink ni soft sangat dan nice. Jadi saya choose C sebabkan dark blue nampak comey hihi.

Link sumber A http://www.nile.com.my/products/13446
Link sumber B http://www.nile.com.my/products/13461
Link sumber C http://www.nile.com.my/products/13458

Measurement boleh tgk disini.


Harga market price RM 66.29 dan reduce to RM31.90 (51% discount)

Saya dah pun beli. respon bagus dan cepat sampai. Alhamdulillah.

Malangnya mungkin saya tersalah measurement, yang bermasalah cuma terasa ketat di bahagian perut haha. Lagi satu..pink tu tak soft dan the colour more to peach instead of pink. Saya disspointed sikit tapi kualiti okay sesuai dengan harga.

Apepun jangan risau, sebab kalau nak change clothes size boleh jer e-mail pada dorang support@nile.com.my  dan so far respon cepat.

saya ade beli 2 benda lain, nanti saya akan update entry yang lain.

p/s : utk seluar lasak mcm jeans, pants keje saya beli di Aeon Jusco harga berpatutan dalam RM39-69 dan baju lengan panjang RM15.90. confirm tahan 9m+ haha

Salam Kasih,

You Might Also Like

0 mesej