Review : Boat Noodle Klang Parade

7/14/2016 03:26:00 PM

Selamat Hari Raya :)
 
Banyak juga entry tertunggak yang saya patut tulis haha.
 
Isu Pedofil sangat menakutkan saya, justeru selepas ni saya akan lebih berhati-hati daripada memaparkan pic anak2 di laman blog ataupun facebook. 
 
Semalam half day, gigih temankan adik bongsu perempuan ke interview. Baru setel graduate Uitm. Selesai urusan, kami round dulu sebelum decide nak alas perut hihi..Saya tetiba suggest Klang Parade (kebetulan interview tak jauh dari situ)
 
Dan apa yang ada di situ ya? lama saya tak ke sana, dekat 5 tahun juga. Tetiba teringat review food junkie kawan-kawan dan juga blog read tak lama dulu pasal BOAT NOODLE. Dorang ni makan kat Klang Parade. Menarik juga.
 
Yup! Selak waze terus ke sana, sempat pilih waze instructor voice Yuna. Adik saya cakap comel cara Yuna bagi instruction tapi bagi saya agak serabut juga dengan "turn left" bernada-nada. Hurm.
 
Kalau ikut review, Boat Noodle kat Klang Parade tak la sesesak mana kalau nak dibandingkan kat tempat lain.
 
Kami sampai sana. Meja kosong cuma ada satu dua. Dan jarak meja sangat la dekat. OK cemana nak makan kalau dah dekat sangat dengan orang sebelah menyebelah?. Meja pulak comel macam meja makan kat kantin sekolah cuma colourful. Kerana memikirkan nak test so kami gagah juga duduk tapi ok jer orang sebelah menyebelah, belah kiri satu group siap selfie-selfie, yang belah kanan plak dua orang perempuan sibuk bercerita hal masing-masing.
 
Tak amik pula pic menu sebab boleh jer korang google, ramai yang dah upload menu Boat Noodle ni. Menu famous ini la..Patumthani Beef/Chicken Thai Rice Noodle dan Ayutthaya Beef/Chicken Thai Rice Noodle. Keempat-empat jenis mee ni masing-masing berharga RM1.90 semangkuk. Lepas GST harga RM2.02.
 
Rice Noodle lagi best dari egg noodle, well itu apa yang saya baca dari review-review blog dan dari mulut member-member. Kebetulan egg noodle takde so kami teruskan pilih Pathumtani Beef ngan Ayutthaya Beef Rice Noodle. Ingat nak buat two view review tapi tak kisah juga sebab Rice Noodle ada. :)
 
 
 
Dah sampai.
 

 
Pic atas ni adik saya.
Pathumtani Beef lebih sedap dari Ayutthaya Beef tapi adik saya pula suka Ayutthaya.
Cuma nak kata Pegh Nikmatnya tu macam kurang sesuai sebab tak de la wow factor sangat. Rice Noodle sedap dap dap cuma sos kuah dia bagi saya kureng.
 
Yang air tu memang saya order spesifik Green Tea sebab baca review sedap sangat. Bagi saya sedap memang sedap, terasa berlemak Green Tea tu cuma ada la rasa pekat sikit rasa green tea. Adik saya suka berabis. Maybe unik air Green Tea ni sebab kebiasaannya memang air green tea kat tempat lain sekadar rasa krim tapi green tea tu tak pekat.
 
Tapi saya suka krim lagi T__T
 
Dan saja suka-suka..saya order sekali Meatball Beef. Pic tak ambik, meatball dicucuk macam makan satay. Sedap juga cuma tak de la rasa best luar biasa. Hakikatnya biasa-biasa sahaja.
 
Kami cukup order 2 mangkuk sorang sekadar untuk rasa. Takde plak teringin nak bermangkuk2 macam orang lain.
 
Last sekali. Kami order dessert sebab saya ada baca review tentang Sangkaya yang sedap marbeles. Harus la try.
 
Sabar menanti dessert yang lama betul disiapkan, rupanya dorang buat fresh.
 
 
 
 Dah sampai. Jyeah!!
 
Ok kalau nak kata Pergh Nikmatnya..serius yang ni memang berbaloi-baloi
 
RM6.90 kalau tak silap.
 
Roti dihidang panas, cicah pula dengan cairan Sangkaya..memang melt. Bau pandan wangi jer. Yumm
 
Kalau saya ke Boat Noodle lagi rasanya hanya akan datang atas sebab Sangkaya jer kot haha.
 
p/s : strongly suggest makan kat kedai Burger Warisan, burger sedap, meatball grill ngan lambchop pun sodap.
 
updated :
 
 
 
Saya bawak balik bekas minuman Green Tea sebab cup tu tebal macam botol air, rugi sesangat kalau tak bawak balik. RM 8.90 tu harga air.
 
Selama ni kalau beli teh ais, bila sampai opis kena la pula cari mangkuk atau tuang sikit-sikit ke mug tapi bila dah ade cup Boat Noodle ni dah mudah keje nak minum.
 
Slurp!
 
Salam Kasih,
 

You Might Also Like

0 mesej